Owsianka malinowa

11:47 Unknown 0 Komentarze


Takie śniadania kocham najbardziej - kolorowe, owocowe, zdrowe i bardzo sycące. Od 2 lat jestem wielbicielką płatków owsianych. Robiłam z nich już kotlety, ciastka i ciasteczka. Ja najczęściej wybieram płatki bezglutenowe. Sam owies zawiera sporą ilość błonnika rozpuszczalnego, który obniża cholesterol i zapobiega wielu chorobom i wymiata szkodliwe produkty przemiany materii. Płatki owsiane są wspaniałym źródłem magnezu, żelaza, fosforu, cynku, krzemu, wapnia, manganu i kwasu foliowego. Zawierają one witaminy E, B1, B2, B6 i PP.

Dzisiaj proponuję owsiankę malinową na bazie organicznego mleka sojowego (niesłodzonego). Obok płatków owsianych pokusiłam się o komosę ryżową, nasiona chia i amarantus. A całość przyozdobiłam słodkimi śliwkami, dojrzałym bananem i nieco kwaśnym kiwi. Nie mogło zabraknąć kilku kawałeczków gorzkiej czekolady. Warto wybierać tę z największą ilością kakao w składzie (90-99 %). Gorzka czekolada poprawia pracę mózgu, dodaje energii, zapobiega miażdżycy i wzmacnia serce.

Przyrządzenie:

1. W rondelku zagotowujemy mleko, a następnie zalewamy nasze płatki (pół szklanki).
2. Czekamy aż spęcznieje, a w tym czasie przygotowujemy już nasze owoce.
3. Maliny blendujemy i dodajemy do owsianki. Układamy owoce i posypujemy nasionami.

Zdrowe i gotowe w 15 min! 


Sprawdź również

0 komentarze: